Algemene Ledenvergadering
Algemene Ledenvergadering 2023
Maandag 17 april 2023 – Hotel Royal
Aansluitend een leuke PUBQUIZ!
Agenda Algemene Ledenvergadering 2023
Datum: maandag 17 april 2023
Locatie: Hotel Royal – Voorstraat Noordwijk Binnen.
Inloop: 19:30 uur
Aanvang: 20:00 uur
Agenda
1. Opening en vaststelling agenda
2. Vaststelling verslag ALV 28 maart 2022 > zie bijlage
3. Mededelingen
4. Jaarverslag 2022 > zie bijlage
5. Samenvatting vraag naar thema’s leefbaarheid
6. Financieel jaarverslag 2022 > zie bijlage
• Toelichting penningmeester > zie bijlage
• Advies kascommissie 2022
• Goedkeuring jaarrekening 2022
• Benoeming kascommissie 2023: dhr. A. Timmers en dhr. N. Schulte
7. Jaarplan 2023 > zie bijlage
8. De begroting voor 2023 > zie bijlage
• Toelichting door penningmeester
• Goedkeuring begroting 2023
9. Samenstelling bestuur, rooster van aftreden
10. Rondvraag en sluiting
Pauze
PUBQUIZ
Borrel en bitterballen!
OPENING UP – dinsdag 28 september 2021 – 19:30 uur Hotel Royal

Foto: Het Bestuur vlnr. Ingrid Slabbaert | Thea Janson | Pieter-Jan Barnhoorn | Frans Bruinzeel | Karel Reekers | niet op de foto: Wil Steenvoorden
Eindelijk, het mocht weer! Op 28 september 2021 had een vijftigtal bezoekers gevolg gegeven aan de oproep via de Nieuwsbrief om gezamenlijk te praten over de activiteiten van De Oude Dorpskern in het jaar 2022.Voor het eerst weer live en .. het moet gezegd: het beviel goed! Voorzitter Pieter Jan Barnhoorn gaf – na een voorstelronde van het bestuur waarin inmiddels een aantal wisselingen hebben plaats gevonden – het woord aan een vertegenwoordiger van iedere commissie, die in een korte pitch kon aangeven wat de plannen zijn voor het komend jaar en of er behoefte is aan nieuwe commissieleden.
> LEES HET VOLLEDIGE VERSLAG EN BEKIJK DE FOTO’S
AGENDA:
Plenair:
1. Terugblik door de voorzitter op de afgelopen periode en een korte schets van de huidige stand van zaken,
de financiën en een vooruitblik
2. Korte pitch/presentatie door de coördinator van onze commissies en het redactieteam
Hoe heeft iedere commissie/het redactieteam de coronaperiode doorstaan?
Hoe ziet de bemensing van de commissie/het redactieteam eruit?
Zijn er vacatures voor vrijwilligers en zo ja, aan welke kwaliteiten is behoefte?
3. Oprichting van een nieuwe commissie: de Commissie Leefbaarheid
Uitleg over bedoeling en inhoud van de commissie door Frans Bruinzeel
Noemen van de kandidaten die zich reeds hebben gemeld voor deze commissie
In groepen:
4. Alle commissie incl. de commissie leefbaarheid i.o. gaan met elkaar, met potentiële nieuwe commissie/redactiedeelnemers
én met overige belangstellende leden, in gesprek over voornemens en plannen voor de (nabije) toekomst.
Plenair
5. Rondvraag
6. Afscheid Babs Cassee
7. BORREL EN BITTERBALLEN
Algemene Ledenvergadering 2019-2020
De geplande Algemene Ledenvergadering kon op 24 maart jl., i.v.m. de regels betreffende het Corona-virus,
geen doorgang vinden.
Het is nu wettelijk toegestaan om een digitale ALV te houden.
Het bestuur heeft daarom de ALV digitale gehouden van 1 t/m 15 oktober 2020.
Voor het concept-verslag van deze digitale vergadering klik hier:
Hieronder de agendapunten met een doorklik naar de betreffende stukken.
AGENDA Algemene Ledenvergadering 2019-2020:
-
- Opening: De vergadering is op 1 oktober 2020 digitaal geopend door de voorzitter
- Vaststelling verslag van ALV op 16 april 2019 LEES HIER
- Secretarieel Jaarverslag 1 april 2019 t/m 31 december 2019 LEES HIER
- Financieel Jaarverslag 2019 LEES HIER
– Toelichting op het Financieel Jaarverslag 2019 LEES HIER
– Vaststelling/goedkeuring Jaarrekening boekjaar 1 april t/m 31 december 2019 - Verslag Kascommissie op Fin. Jaarverslag 2019 LEES HIER
De kascommissie stelt voor om het bestuur decharge te verlenen voor het gevoerde beleid. - Begroting 2020 LEES HIER
- Voorstel benoeming Kascommissie Jaarrekening 2020
– Mevrouw Ellen van Steenbergen en de heer Edgar de Vries - Nieuwe Bestuurssamenstelling LEES HIER
– Aftreden van voorzitter Paul de Vreede. Het bestuur stelt voor om Pieter Jan Barnhoorn te benoemen als zijn opvolger.
– Toetreden Frans Bruinzeel als bestuurslid, tevens vicevoorzitter
– Toetreden Thea Janson als bestuurslid - Voorstel benoeming van Paul de Vreede tot erelid
Wegens zijn grote verdienste voor de Vereniging in de afgelopen 10 jaar stelt het bestuur voor om Paul de Vreede te benoemen tot erelid - Rondvraag
- Sluiting: De voorzitter sluit de digitale vergadering op 15 oktober 2020
Algemene Ledenvergadering 2018-2019
Lees hier: Verslag ALV 16 april 2019
Overzicht van alle beschikbare stukken:
-
- Agenda ALV 16 april 2019 lees meer
- Verslag van ALV op 17 april 2018 lees meer
- Secretarieel jaarverslag 1 april 2018 t/m 31 maart 2019 lees meer
- Toelichting bij wijziging statuten, aanpassing Huishoudelijk Reglement lees meer
- Voorstel tot wijziging van statuten lees meer
- Voorstel tot aanpassing Huishoudelijk Reglement lees meer
- Waar de DOD voor staat, anno 2019 lees meer
Algemene Ledenvergadering 2017-2018
Lees hier: Verslag ALV 17 april 2018
Lees hier: Jaarverslag 1 april 2017-31 maart 2018
Overzicht van de belangrijkste Beleidsstukken uit het recente verleden
EVALUATIE 25 JAAR BESCHERMD DORPSGEZICHT VAN NOORDWIJK BINNEN
N.a.v. het rapport ‘Evaluatie 25 jaar Beschermd Dorpsgezicht’ uit 2017 gevolgd door een enquête onder bewoners en een discussieavond met betrokken leden, heeft de DOD in 2018 een erfgoedvisie opgesteld met nadruk op een betere bescherming van ons meest waardevolle bezit.
Conclusie: De komende 25 jaar moeten we méér beschermen dan een aantal individuele panden. We moeten de samenhang beschermen, dus ook de gevelrijen in het totale straatbeeld.
Voor erfgoedvisie Lees meer
Voor uitslag enquête Lees meer
Prioriteiten 2017 en 2018
Met als basis de kernwaarden van de DOD -Cultuur, Erfgoed en Leefbaarheid- heeft het bestuur haar prioriteiten vastgesteld aan de hand van de opinie van de ALV. Daarmee kwam er logischerwijs duidelijkheid over wat meer en minder van belang is vanuit het gezichtspunt van de leden.
Bewonersraadpleging 2012-2013
In 2012 heeft de DOD een bewonersraapleging georganiseerd met als doel een goed beeld te krijgen van wat er leeft in de oude kern. Ook de leden buiten de kern zijn betrokken geweest. Na de enquête hebben nog een drietal discussieavonden plaats gevonden in Royal om de verkregen conclusies uit te diepen en een beter beeld te krijgen over de noodzakelijk acties en prioriteiten.
Lees het rapport bewonersraadpleging
Op basis van het rapport kon tevens een goed overzicht gemaakt worden van wensen per straat. Met dit overzicht het zogenaamde “100-punten plan” is de DOD naar de gemeente/wethouder getogen ter verbetering van de meeste pijnpunten.